Teljesen összeomlott a budapesti közlekedés

A Karácsony Gergely vezette önkormányzat a szakmaiságot teljesen nélkülöző módon időzítette egy időre a nagy fővárosi felújításokat, és ennek eredményeként – kiegészítve a teljesen értelmetlen bicikli- és buszsávokkal – a budapesti közlekedés összeomlott. Keddtől ráadásul egy újabb fontos forgalmi csomópontot érintenek a munkálatok, ugyanis elkezdődik a XIV. kerületi  Róna utca felújítása. A munkák várhatóan decemberig tartanak majd.

Fotó: Polyák Attila – Origo

Bár augusztus eleje a szabadságolások csúcspontja, Budapest közlekedése mégis mindennap összeomlik. A fővárosi közlekedési káoszt csak növelte, hogy július 24-től augusztus 22-ig a Göncz Árpád városközpont és Kőbánya-Kispest között metrópótló autóbuszok szállítják az utasokat.

Mivel a 3-as metró felújítási munkálatai mellett megkezdődött a pesti alsó rakpart, a Lánchíd és a Blaha Lujza tér felújítása, valamint több helyütt utakat és autósávokat zártak le, a munkálatok miatt esély sincs a menekülő útvonalak igénybevételére, ugyanis Budapest teljes belső része dugókban áll. Mindezt nehezítette az újabb buszsávok kijelölése és az autósávok elvétele.

Fotó: Polyák Attila – Origo

A Lánchíd minimum két és fél évig tartó felújítása, továbbá az idei év végéig tartó egyes munkálatok, azaz a gyalogossétány kialakítása a Pesti rakparton, a Hegyalja út felújítása, a Batthyány tér buszparkolóinak áttelepítése és végül a Blaha Lujza téri felújítás, illetve az aluljáró födémszerkezetének szigetelése (ami a legoptimistább jóslatok szerint is 2022 végéig fog tartani) olyan fő csomópontok lezárását és szűkítését jelentik, amelyek külön-külön is komoly problémát okoznának a közlekedésben.